RAY GAUL

RAY GAUL

CEO
RETAIL CITIES

Format Hypercash: Kaj se lahko svet nauči iz maloprodajne revolucije, ki spreminja Latinsko Ameriko?

KRATKA VSEBINA

Od 70-ih let do globalne gospodarske krize med letoma 2007 in 2012 so severnoameriški in evropski trgovci, kot so: Walmart, Carrefour, Casino in Amazon, poskušali ustvariti sodobno maloprodajo v Latinski Ameriki po svoji podobi. Ko je kriza pretresla tudi te trge, so se morala omenjena podjetja ponovno prestrojiti in kapitalu oz. dobičkom omogočiti, da izberejo pravo pot. Posledica vsega tega dogajanja je ta, da zdaj vstopamo v drugo desetletje trgovinske preobrazbe, kjer latinskoameriški trgovci maloprodajo izvajajo na njihov, latinskoameriški način. Rezultati so neverjetni, saj je Latinska Amerika postala domovanje najbolj dobičkonosne države francoskega Carrefoura, Brazilije in dveh najbolj cenjenih tehnoloških podjetij na svetu. To pa sta Mercado Libre in Rappi.

V predstavitvi dogajanja v Južni Amerik se bomo ustavili pri štirih zgodbah, to pa so:
• Carrefour Atacadao v Braziliji, prvi in izvorni koncept ”Hypercash formata”, ki počasi širi svojo prisotnost tudi v Evropi, v Španiji, Italiji, Franciji in Romuniji.
• OXXO, najuspešnejša veriga trgovin po številu organsko odprtih objektov od leta 2013 do 2023,
• Rappi, zmagovalec iz Kolumbije,
• Mercado Libre, latinska spletna trgovina, ki vse stvari počne drugače in na svoj način premaguje velika podjetja, kot so: Amazon, Walmart in Alibaba

O govorniku

Ray Gaul, soustanovitelj in izvršni direktor podjetja Retail Cities, je svojo kariero začel kot prostovoljec mirovnih enot ZDA, ki je ob koncu sovjetske dobe poučeval trženje in ekonomijo v zahodni Ukrajini. Medtem ko je bil v Ukrajini, je bil priča maloprodajni revoluciji v realnem času. Multinacionalki Procter & Gamble in Coca-Cola sta tako rekoč čez noč prevzeli prodajna mesta v Ukrajini in za zaposlene zaposlila večino njegovih študentov in prijateljev. Kmalu zatem sta McDonald‘s in Metro Cash & Carry sledila podobni poti.

Ray se je zasvojil in razvil obsedenost z razumevanjem odnosa med vladami, potrošniki, trgovci na drobno in blagovnimi znamkami. Vpisal se je na podiplomski študij na Univerzi v Bostonu, da bi izvedel več o hitri gospodarski preobrazbi gospodarstev po vsem svetu, pri čemer se je specializiral za Evrazijo in območje nekdanje Skupnosti neodvisnih držav (SND, angl. CIS), ki je nastala po razpadu Sovjetske zveze.

V zadnjih 20 letih se je Ray osredotočal na razumevanje konkurence med trgovci na drobno in na to, kako to spreminja strategije in naložbe blagovnih znamk, z leti pa je postal svetovno znan strokovnjak za dinamiko maloprodajne konkurence in prihodnost trgovine. Ray je med drugim zaslužen za krepitev Kantarjeve globalne perspektive o e-trgovini in analizo njenega razvoja na globalnem nivoju. Prav tako je eden od ustvarjalcev Kantarjeve baze podatkov z elementi, ki predvidevajo tokove evolucije v maloprodaji in ki se lahko uporabljajo za načrtovanje strategij.

Kantar Retailu se je pridružil leta 2000, s prejšnjimi izkušnjami na akademskih pozicijah v ZDA in Ukrajini. Je predavatelj na priznanih trgovskih konferencah po vsem svetu, vključno s PLMA, The Consumer Goods Forum, The Grocer, ILEC, A.I.M, Retail Week, What‘s going on in Retailing, POI Summit.
V podjetju, ki ga je pomagal ustanoviti v oktobru leta 2020 ‒ Retail Cities ‒ še naprej širi svoje veščine pri razumevanju trenutnega vala ponovnega odkrivanja maloprodaje, ki moti t. i. “blue-chip” podjetja po vsem svetu.

Izobrazba:

Leta 1990 je vstopil skozi vrata American University, kjer je leta 1994 diplomiral s področja ekonomije in mednarodnih storitev (Economics & International services).
Magistrski študij s področja mednarodnih odnosov (z osredinjenjem na ekonomske politike) je končal leta 1997 na sloviti bostonski univerzi (Boston University).

Delovne izkušnje:

• 1995–1997 Mirovne enote ZDA: Prostovoljec za poslovne zadeve v Ukrajini
• 2000–2020 Kantar Consulting
• 2000–april 2009: Direktor
- april 2000–december 2012: Direktor raziskav
- januar 2013–november 2017: Podpredsednik za raziskave & analitiko
in vpoglede v trge (Research & Analytics, Market Insights)
- november 2017–oktober 2020: Višji podpredsednik za vpoglede