Sebastian Rennack je mednarodni analitik pri vodilnem nemškem tedenskem časopisu za potrošniške izdelke in maloprodajo Lebensmittel Zeitung (LZ). Sebe opisuje kot nemškega izseljenca, ki več kot 20 let dela in živi na trgih v razvoju v (vzhodni) Evropi, kjer zagotavlja globok vpogled v maloprodajni trg s kombinacijo strateških perspektiv, analitike in praktičnih prodajnih izkušenj.
Pri svojem delu posebno pozornost namenja identifikaciji in spremljanju lokalnih trgovcev-herojev v regiji, ki se dinamično razvijajo in gredo večini strank “izpod radarja”. V tem vidi priložnost za številne manjše proizvajalce potrošniških dobrin, da svoje strategije preusmerijo k ključnim kupcem v regiji srednje in vzhodne Evrope.
Poleg te geografske usmeritve je odgovoren tudi za diskontni kanal, saj tudi sam prihaja iz tovrstnega maloprodajnega okolja.
Sebastian, ki je kot eden naših glavnih keynote govorcev navdušil občinstvo že na lanskem FMCG Summitu, je v začetku letošnjega leta prejel odmevno mednarodno priznanje – Top Retail Experts. To je eno najprestižnejših svetovnih priznanj in temelji na izjemnih prispevkih posameznika na področju maloprodaje in potrošniškega pakiranega blaga (Consumer Packaged Goods).
Izobrazba:
Sebastian je leta 2003 diplomiral s poslovne administracije na Univerzi Passau, pri čemer je leto 200 kot štipendist izkoristil tudi za izobraževanje na moskovski državni univerzi za management.
Delovne izkušnje:
Kaj pravi o prezentaciji?
Bolj vrednost kot sama/samo cena: Trendi nekaterih priročnih trgovskih formatov: convenience, proximity in bencinski servisi
V današnjem dinamičnem svetu, kjer se potrošniške navade hitro spreminjajo, postajata “priročnost” in “bližina” ključni besedi v FMCG industriji v Evropi. Potrošniki vse bolj iščejo hitre in enostavne možnosti nakupovanja, ki so jim dostopne v neposredni bližini. Fleksibilnost, dostopnost in učinkovitost postajajo vse pomembnejši dejavniki pri sprejemanju odločitev o nakupu. Trgovci, ki uspejo prilagoditi svojo ponudbo tem trendom, pridobivajo zvestobo kupcev in si zagotavljajo konkurenčno prednost na trgu.
Če pogledamo v prihodnost, priročnost in bližina ponujata tudi sinergije v možnih ekosistemih z drugimi “misijami” kupca: phygital maloprodaja kot kombinacija offline in online, “click & collect” za druge partnerske verige, možna lastna catering dostava, plačila komunalnih in bančnih storitev … Kar nekaj evropskih trgovskih verig je uvedlo ali preizkuša (kot pilotni projekt) nove pripriočne formate, med drugem tudi trgovine na bencinskih servisih, predvsem na avtocestnih počivališčih.
Na kratko: priročnost in bližina (convenience & proximity) sta najboljša obramba pred rastočimi diskonti in povsem v skladu s potrošniškimi trendi.