SEBASTIAN RENNACK

SEBASTIAN RENNACK

ALTEOS
Trgovinski svetovalec in analitik za Nemčijo, Poljsko & Vzhodno Evropo

Sebastian Rennack je mednarodni analitik pri vodilnem nemškem tedenskem časopisu za potrošniške izdelke in maloprodajo Lebensmittel Zeitung (LZ). Sebe opisuje kot nemškega izseljenca, ki več kot 20 let dela in živi na trgih v razvoju v (vzhodni) Evropi, kjer zagotavlja globok vpogled v maloprodajni trg s kombinacijo strateških perspektiv, analitike in praktičnih prodajnih izkušenj.

Pri svojem delu posebno pozornost namenja identifikaciji in spremljanju lokalnih trgovcev-herojev v regiji, ki se dinamično razvijajo in gredo večini strank “izpod radarja”. V tem vidi priložnost za številne manjše proizvajalce potrošniških dobrin, da svoje strategije preusmerijo k ključnim kupcem v regiji srednje in vzhodne Evrope.

Poleg te geografske usmeritve je odgovoren tudi za diskontni kanal, saj tudi sam prihaja iz tovrstnega maloprodajnega okolja.

Sebastian, ki je kot eden naših glavnih keynote govorcev navdušil občinstvo že na lanskem FMCG Summitu, je v začetku letošnjega leta prejel odmevno mednarodno priznanje – Top Retail Experts. To je eno najprestižnejših svetovnih priznanj in temelji na izjemnih prispevkih posameznika na področju maloprodaje in potrošniškega pakiranega blaga (Consumer Packaged Goods).

Izobrazba:

Sebastian je leta 2003 diplomiral s poslovne administracije na Univerzi Passau, pri čemer je leto 200 kot štipendist izkoristil tudi za izobraževanje na moskovski državni univerzi za management.

Delovne izkušnje:

  • 1994‒1996 Bundeswehr (oborožene sile Nemčije): prevajalec za NATO angleščina/ruščina
  • 2003‒2012 Real,- Hypermarkets, Rusija (skupina Metro AG) 
    • oktober 2003‒junij 2006: poslovodja (Nemčija, Poljska, Rusija) in “trener” (coach)
    • april 2006‒avgust 2006: vodja izvedbene študije za vstop na ukrajinski trg
    • september 2006‒april 2007: vodja integracije trgovin formata Geant na Poljskem
    • maj 2007‒april 2010: vodja razvoja (Country Development Manager) in regionalni vodja prodaje v Ukrajini
    • maj 2011‒avgust 2012: vodilni manager (Flagship Store Manager) v Moskvi
  • 2013‒2014 Kaufland, Poljska (skupina Schwarz)
    • januar 2013‒julij 2013: regionalni direktor prodaje
    • avgust 2013‒oktober 2014: direktor prodaje za sveži program
  • od januarja 2015 Aletos, Poljska: samostojni svetovalec ‒ vpogled in analize trgovine z živili na Poljskem, v Nemčiji, Rusiji, centralni in vzhodni Evropi
  • od marca 2016 LZ (Lebensmittel Zeitung): mednarodni dopisnik in analitik

Kaj pravi o prezentaciji?

Bolj vrednost kot sama/samo cena: Trendi nekaterih priročnih trgovskih formatov:  convenience, proximity in bencinski servisi

V današnjem dinamičnem svetu, kjer se potrošniške navade hitro spreminjajo, postajata “priročnost” in “bližina” ključni besedi v FMCG industriji v Evropi. Potrošniki vse bolj iščejo hitre in enostavne možnosti nakupovanja, ki so jim dostopne v neposredni bližini. Fleksibilnost, dostopnost in učinkovitost postajajo vse pomembnejši dejavniki pri sprejemanju odločitev o nakupu. Trgovci, ki uspejo prilagoditi svojo ponudbo tem trendom, pridobivajo zvestobo kupcev in si zagotavljajo konkurenčno prednost na trgu.

Če pogledamo v prihodnost, priročnost in bližina ponujata tudi sinergije v možnih ekosistemih z drugimi “misijami” kupca:  phygital maloprodaja kot kombinacija offline in online, “click & collect” za druge partnerske verige, možna lastna catering dostava, plačila komunalnih in bančnih storitev … Kar nekaj evropskih trgovskih verig je uvedlo ali preizkuša (kot pilotni projekt) nove pripriočne formate, med drugem tudi trgovine na bencinskih servisih, predvsem na avtocestnih počivališčih.

Na kratko: priročnost in bližina (convenience & proximity) sta najboljša obramba pred rastočimi diskonti in povsem v skladu s potrošniškimi trendi.